داربی مکدویت، کارگردان روایت داستانی بازی، در مصاحبهای با Gamespot حرف های جالبی از روایت داستان در این نسخه از بازی Assassin’s Creed زد
“ما رویکرد بسیار متفاوتی در روایت داستانی Valhalla در پیش گرفتهایم و من فکر میکنم ساختار آن یکی از جنبههای ممتاز بازی خواهد بود. در واقع این ساختار با استفاده از فناوری نسل بعد بهدست نیامده بلکه ساختار تجربه داستان را طوری ساختهایم که تاکنون شخصا در هیچ بازی دیگری ندیده بودم. از آنجا که ساختار روایت داستان متفاوت است، قطعا تجربه داستانی منحصر بهفردی برای طرفداران Assassin’s Creed فراهم میشود ولی من حتی میتوانم بگویم نسبت به هر بازی دیگری کاملا منحصر بهفرد است. من فکر نمیکنم مردم بهطور کامل تجربهای به این شکل داشته باشند چراکه چگونگی ارائه آن توسط ما و دریافت و درک آن توسط شما بسیار خاص و منحصر بهفرد است. Valhalla روشهای متفاوتی برای دادن اطلاعات به بازیکن و هدایت آن در جهان خود را آزمایش کرده است.”
او در ادامه این عنوان را “واقعگرایانهترین شکل از فانتزی وایکینگی” نام گذاری کرد، تجربه ای که تا حالا در هیچ عنوان دیگر اتفاق نیافتاده است:
“تعداد بسیار کمی از بازیها تاکنون تجربه وایکینگها را از نظر تاریخی واقعگرایانه ساختهاند. من فکر میکنم اصرار آنها این است که همیشه در نهایت موضوع را به اساطیر اسکاندیناوی ربط بدهند اما ما در Assassin’s Creed Valhalla میخواهیم شما واقعا حس کنید که در عصر تاریک انگلستان زندگی میکنید و به کاوش در خرابههای رومیها بپردازید که از 400 یا 500 سال قبلتر تاکنون از رومیها باقی ماندهاند و بقایای قبایل بریتانیایی گذشته و حتی بتپرستان ساکسونها را پیش از آنکه به مسیحیت روی بیاورند ببینید.
تمام این موارد قبل از این در هیچ بازی دیگری انجام نشده و من فکر نمیکنم عنوانی پیش از این برای ارائه ز تلاش کرده باشد. این بخش از بازی بود که ما را نسبت به سایر بازیها متفاوت ساخت و من فکر میکنم به این هدف هم دست یافتیم. ما دنیای عظیم این بازی را برای شما خلق کردیم تا در آن جستوجو کنید، به حمله و غارت بپردازید و افراد جالبی را ملاقات کنید اما همه این کارها را به عنوان یک انسان انجام خواهید داد.”
بازی Assassin’s Creed Valhalla برای کنسولهای نسل هشتم و نهم منتشر خواهد شد. نسخه PC به صورت انحصار از طریق فروشگاه Epic و UPLAY و همیچنین این بازی برای Stadia عرضه خواهد شد.